Με τις εικόνες της κατάρρευσης  της γέφυρας να κάνουν το γύρο του κόσμου, το ατύχημα στη Βαλτιμόρη προκάλεσε σοκ σε όλο τον κόσμο. Το ατύχημα συνέβη μετά την πρόσκρουση στους πυλώνες της ενός πλοίου μεταφοράς κοντέινερ, κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.

Οι αδιανόητες εικόνες καταστροφής από τα συντρίμμια της σιδερένιας γέφυρας κάνουν τον γύρο του κόσμου, ενώ οι προσπάθειες ανεύρεσης ατόμων που έπεσαν στο νερό συνεχίζονται.

Θα ξαναχτιστεί η γέφυρα στη Βαλτιμόρη

Όπως έκαναν γνωστό οι τοπικές αρχές, κατά την ενημέρωση, η γέφυρα πρόκειται να ξαναχτιστεί, αλλά θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική οικονομία.

Ερωτηθείς εάν η γέφυρα πρόκειται να ανοικοδομηθεί, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Wes Moore, είπε: «Θα το κάνουμε αυτό, και όχι απλώς θα ξαναχτιστεί, αλλά θα χτιστεί με τρόπο που θα θυμίζει τους ανθρώπους που επηρέασε αυτή η τραγωδία και θα τιμά την κοινότητα που υπηρετεί».

Ωστόσο, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ δήλωσε ότι δεν μπορεί να δώσει «ένα χρονοδιάγραμμα» ή μια εκτίμηση κόστους, καθώς αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά τους είναι η διάσωση ανθρωπίνων ζωών.

Πόσο θα κοστίσει η ανοικοδόμηση της γέφυρας της Βαλτιμόρης

Η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη θα έχει μεγάλες εμπορικές επιπτώσεις, με το κόστος της ανοικοδόμησης να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 600 εκατομμύρια δολάρια, όπως είπαν ειδικοί στο Sky News.

Τοπικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης, όπου περισσότερα από ένα εκατομμύριο εμπορικά κοντέιντερ εισέρχονται και εξέρχονται κάθε χρόνο, θα παραμείνει κλειστό για όλη τη θαλάσσια και την οδική κυκλοφορία «μέχρι νεωτέρας».

Ωστόσο, θα επιτρέπεται στα φορτηγά να μετακινούν εμπορεύματα από την περιοχή.

Όμως, η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key, τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, «θα εμποδίσει τη λειτουργία της Βαλτιμόρης για κάποιο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τον Richard Meade, τον εκδότη της Lloyd's List, τον πάροχο των ναυτιλιακών δεδομένων.

Ήδη πραγματοποιούνται εκτροπές με «τεράστιες ασφαλιστικές επιπτώσεις», είπε ο κ. Meade, καθώς εταιρείες και Αρχές εξετάζουν πώς θα εκτρέπουν το εμπόριο σε άλλα λιμάνια. Τέτοιες εκτροπές θα επιφέρουν κόστος, πρόσθεσε.

Η ανάγκη γρήγορης ανοικοδόμησης θα φέρει το κόστος τουλάχιστον 10 φορές πάνω από την αρχική τιμή που είχε τη δεκαετία του 1970, που ήταν περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον David MacKenzie, πρόεδρο της εταιρείας συμβούλων μηχανικής και αρχιτεκτονικής COWIfonden.

«Πρέπει να κατασκευαστεί γρήγορα, γιατί έχετε ακούσει για την πίεση στην κίνηση των επιβατών», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πολύ πιο ακριβό και η διαδικασία της προμήθειας θα πρέπει να είναι πολύ σύντομη. Οπότε θα είναι μια ακριβή ανακατασκευή στο τέλος της ημέρας».

Η Βαλτιμόρη είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ όσον αφορά στη διακίνηση κοντέινερ, αλλά το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων, έχοντας διακινήσει περισσότερα από 750.000 οχήματα το 2023, σύμφωνα με τη Διοίκηση Λιμένων του Μέριλαντ.

Ήταν το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι για εξαγωγές άνθρακα και πέρυσι, ενώ περισσότεροι από 444.000 επιβάτες αναχώρησαν από εκεί το περασμένο έτος, ανέφερε ο κυβερνητικός ιστότοπος του Μέριλαντ.

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων

Την ίδια ώρα, οι αρχές καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για τον εντοπισμό των ανθρώπων που αγνοούνται ενώ, παράλληλα, με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας, προκειμένου να δοθούν εξηγήσεις για το πώς έφτασε το εμπορικό πλοίο να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.

Δείτε ζωντανή εικόνα:

Port of Baltimore, Baltimore, Maryland USA | StreamTime LIVE

Την ώρα της τραγωδίας πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν αρκετά αυτοκίνητα καθώς και εργάτες για τη συντήρησή της.

Αναζητούνται τουλάχιστον έξι άνθρωποι που πιστεύεται ότι επιδιόρθωναν το κατάστρωμα της γέφυρας. Δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί – ο ένας νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος, αλλά ο δεύτερος δεν έχει τραύματα.

Κίνδυνος υπάρχει από τα κομμάτια που ακόμη μένουν πάνω στον σκελετό της γέφυρας και κινδυνεύουν να πέσουν και αυτά στα νερά, βάζοντας σε κίνδυνο τους διασώστες.

Ακόμη περισσότερο επικίνδυνη είναι η θερμοκρασία του νερού που είναι μόλις εννέα βαθμοί Κελσίου, δυσκολεύοντας την επιβίωση όποιου βρεθεί στο νερό, πολύ περισσότερο αν ήδη έχει τραύματα.

Τι έχει γίνει γνωστό για την τραγωδία

Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Ελλάδα) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.

Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.

Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη.

Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε.

Βαλτιμόρη: Δείτε τη δορυφορική εικόνα από τη γέφυρα

valtimori_marine_traffic

Πού οφείλεται το πρόβλημα

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.

Ένα σήμα κινδύνου που στάλθηκε ελάχιστα πριν από τη σύγκρουση διέκοψε την κυκλοφορία και έσωσε πολλές περισσότερες ζωές.

Το βίντεο όπου καταρρέει η γέφυρα:

 

Μέσα στα νερά υπάρχουν και οχήματα, αν και οι αρχές δεν έχουν αναφέρει κάτι για τους επιβάτες. Δεν είναι σαφές ούτε πόσα αυτοκίνητα ήταν πάνω στη γέφυρα.

FBI: Η κατάρρευση δεν σχετίζεται με τρομοκρατικές ενέργειες

Το FBI δηλώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.

Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,

Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.