Έναν χρόνο μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνεχίζουν να παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα για το τι προκάλεσε την ανάφλεξηΣύμφωνα με τις εξετάσεις των πραγματογνωμόνων τον Μάρτιο 2023, εντοπίστηκαν ίχνη ξυλολίου και άλλων εύφλεκτων διαλυτών σε μικρές ποσότητες, ενώ κατά τη δεύτερη δειγματοληψία τον Οκτώβριο 2023 δεν βρέθηκαν τα παραπάνω στοιχεία.

Διαβάστε ακόμα: Τραγωδία στα Τέμπη: Έσπευσαν να σβήσουν τα ονόματα των θυμάτων από το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη - Η απάντηση του Δήμου Αθηναίων

«Αυτό δείχνει ότι αυτά που βρέθηκαν τον Μάρτιο δεν ήταν περιβαλλοντικό θέμα που μπορεί να υπάρχει στον χώρο, αλλά υπήρξαν λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος», δήλωσε στο MEGA ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης, συμπληρώνοντας πως εάν η πρώτη δειγματοληψία είχε γίνει νωρίτερα από τις 29 Μαρτίου 2023, τότε θα έδειχνε περισσότερα στοιχεία.

«Αυτή η ανάφλεξη σε αυτή την έκταση και χρονική διάρκεια, δηλαδή μία έκταση με διάμετρο 70-80 μέτρων και χρονική διάρκεια περί τα 6 δευτερόλεπτα, δεν είναι δυνατόν να προέρχεται απλά και μόνο από τα υλικά των αμαξοστοιχιών», είπε ο κ. Περιβολιώτης.

Η κακοκαιρία Daniel κατέστρεψε την τηλεδιοίκηση σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου

Σημειώνεται πως σε ένα μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου, και συγκεκριμένα στο τμήμα Λιανοκλάδι-Λάρισα, η τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει λόγω των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.

«Μετά το δυστύχημα το κομμάτι της περαίωσης των έργων έφυγε από την ΕΡΓΟΣΕ και το ανέλαβε αποκλειστικά ο ΟΣΕ, τα πράγματα κινήθηκαν πιο γρήγορα. Εκτίμηση δεν έχουμε ακριβώς για την εξέλιξη, εάν θα ολοκληρώνονταν τα οργανογράμματα όπως είχαν οριστεί από το υπουργείο, γιατί μεσολάβησε η κακοκαιρία Ντάνιελ που έχει αποκόψει ένα κομμάτι στην κεντρική Ελλάδα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, γύρω 45 χλμ., το έχει καταστρέψει κυριολεκτικά», είπε, από την πλευρά του, ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του σωματείου ΟΣΕ.

«Σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο κομμάτι εκείνο. Σήμερα η οπτική εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί μου είναι από την Αθήνα μέχρι και μετά το Λιανοκλάδι και από τη Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, μας λείπει το επίμαχο κομμάτι, εκεί έχει γίνει μεγάλη καταστροφή», συνέχισε.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως για να λειτουργήσουν τα συστήματα GSM-R και ETCS θα πρέπει να υπάρχουν εκτός από τις υποδομές και στα τρένα.

Το ETCS είναι από τα πιο ασφαλή συστήματα, σταματά από μόνο του τα τρένα. Χρειάζονται υποδομές και στις γραμμές και στα τρένα πάνω. Το ότι δεν έχουν εφαρμοστεί σε τέτοιο βάθος, η Ευρωπαϊκή Ένωση είπε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλο κόστος και γι’ αυτό δεν προχωρούν. Δεν έχουμε την ασφάλεια που πρέπει, γιατί θυσιάζουν την ασφάλεια στο ότι έχει κόστος», συμπλήρωσε ο κ. Περιβολιώτης.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czhagbtczpdl)

Τέμπη: Για τραγικά λάθη και παραλείψεις έκανε λόγο ο Θανάσης Κατερινόπουλος

Για τραγικά λάθη και παραλείψεις στην υπόθεση των Τεμπών έκανε λόγο ο ταξίαρχος ε.α. Θανάσης Κατερινόπουλος.

«Έχουμε ένα μανιτάρι φωτιάς. Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη; Να είστε σίγουροι ότι δεν θα ήταν νόμιμη, γιατί εάν θα ήταν νόμιμη δεν θα την είχαν βάλει σε ένα τρένο να έρθει στην Αθήνα, θα την είχαν βάλει σε βυτία. Πιστεύω ότι οι μηχανοδηγοί δεν γνωρίζουν τι φορτία κουβαλάνε», είπε.

Μεταξύ άλλων, τόνισε πως ο χώρος όπου σημειώθηκε η σιδηροδρομική τραγωδία έπρεπε να αποκλειστεί για όσο χρειαστεί παρά να μπαζωθεί, κάνοντας λόγο για συγκάλυψη.

«Γιατί αυτή η πρεμούρα να καταστρέψουν τον χώρο του εγκλήματος; Τσιμέντωσαν όλο τον χώρο για ποιο λόγο; Ήθελαν να κρύψουν κάτι κι αυτό ήταν παράνομο. Κάποιοι το έκαναν που έχουν λόγο και ρόλο και θέσεις σε αυτή την κοινωνία», είπε.