Πολύ δύσκολα κάποιος θα µπορέσει να αµφισβητήσει τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη, όταν έπειτα από καιρό θα υπάρξει απολογισµός για τη σηµασία που έδωσε να ενισχυθεί η προοπτική των Ελλήνων ως έθνος. Γιατί για να υπάρχει έθνος πρέπει να υπάρχουν Έλληνες. Αν αυτοί στο πέρασµα των δεκαετιών του 21ου αιώνα αφανισθούν ή µειωθούν στο ελάχιστο ως πληθυσµός, για ποια Ελλάδα «µητέρα πατρίδα» θα µιλάµε; Και µπορεί ο πατριωτισµός να έχει πολλές προσεγγίσεις ή παραµέτρους ως προς τον ορισµό ή τη θεώρησή του. Αλλά στην περίπτωση του Κ. Μητσοτάκη και της πρωθυπουργίας του αναφέρεται σε συγκεκριµένο διά ταύτα.

Το πιο δοµικό από αυτά είναι να υπάρχουν επόµενοι Έλληνες. Είναι αυτό που σε πιο τεχνική διαλεκτική αναφέρεται ως ∆ηµογραφικό. Οι νέες γενιές Ελλήνων δεν γνώρισαν πόλεµο. Ούτε στερήσεις, πείνα, διωγµούς. Για τον λόγο αυτό, σε αντίθεση µε τις παλιές γενιές, για να δηµιουργήσουν οικογένεια, να κάνουν παιδιά, να εξελίξουν το έθνος νικώντας τον χρόνο, θα πρέπει να έχουν σηµαντικές εγγυήσεις ευηµερίας για τις οικογένειές τους. Αυτές δεν προκύπτουν από συνθήµατα ούτε από ευχές. Αλλά από συγκεκριµένες πολιτικές και την ασφάλεια που σου δίνει µια πατρίδα αξιοπρεπής στον κόσµο, αξιόχρεη, σύγχρονη, δυναµική, συντεταγµένη, συνεκτική.

Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη κινείται σε αυτή τη βάση. Με πολιτικές του συγκεκριµένου. Αλλά και µε µια θεώρηση δυναµική ως προς τις δυνάµεις του έθνους που ανακτά τον κοσµοπολιτισµό του µέσα από τις ισχυρές παροικίες Ελλήνων όπου Γης. Σε χθεσινό συνέδριο για το ∆ηµογραφικό ο πρωθυπουργός, σε πάνελ µε τον δηµοσιογράφο Ν. Χατζηνικολάου να του θέτει ερωτήµατα, µίλησε για 60 κυβερνητικές πρωτοβουλίες για τη στήριξη και την ενθάρρυνση των Ελλήνων να αποκτήσουν παιδιά. Να δηµιουργήσουν οικογένεια.

Ο πρωθυπουργός, όπως συνηθίζει, µίλησε µε συγκεκριµένα στοιχεία σε σχέση µε τα µέτρα ενθάρρυνσης που ήδη έχουν ληφθεί. Για παράδειγµα, την αύξηση στο επίδοµα γέννας, το πρόγραµµα «Σπίτι µου», τον συντονισµό που εξελίσσεται και µε ιδιωτικές επιχειρήσεις για τη στήριξη των νέων γονέων ή των µονογονεϊκών οικογενειών, τα φορολογικά κίνητρα, τους βρεφονηπιακούς σταθµούς, το ολοήµερο σχολείο. Ταυτόχρονα όµως επεσήµανε και επιπλέον στρατηγικές κινήσεις που σχετίζονται µε την οικογένεια αλλά και την αποκέντρωση των Ελλήνων σε όλη την έκταση της χώρας. Την προσπάθεια οι οικογένειες να έχουν τις ίδιες ευχέρειες σε όλη την επικράτεια και όχι µόνο στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα είναι φανερό ότι ο Κ. Μητσοτάκης δεν έχει αυτή την ατζέντα στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου για τις ευρωεκλογές σε ελάχιστες εβδοµάδες αλλά µε στρατηγικό ορίζοντα. Επιφυλάσσεται για επιπλέον σηµαντικά µέτρα στήριξης της οικογένειας και του έθνους για µετά τις εκλογές. Είναι ουσιαστικά σαφής ο υπαινιγµός για την κορυφαία κίνηση στην οποία πολλοί και ιδιαίτερα οι νεότεροι προσβλέπουν, να αποκτήσουν τις εύνοιες των πολύτεκνων οι τρίτεκνες οικογένειες. Μια σηµαντική ενθάρρυνση για τους πολλούς που έχουν δύο παιδιά να προχωρήσουν στην επιλογή και για ένα τρίτο. Αλλά τα όρια του προϋπολογισµού και της δηµοσιονοµικής στρατηγικής θα πρέπει να επιτρέψουν κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα η δραστήρια και γνωστή για την ευαισθησία και το πείσµα της υπουργός Οικογένειας, η Σοφία Ζαχαράκη, ανακοίνωσε καµπάνια ευαισθητοποίησης για την απόκτηση παιδιών. Γιατί η κουλτούρα ενός έθνους στηρίζεται και διαµορφώνεται µέσα από συγκεκριµένες ιδεολογικές και αξιακές διαδροµές.

Στη διακυβέρνηση Μητσοτάκη πιστώνεται εξάλλου σε συνδυασµό µε αυτές τις πολιτικές και η επιστολική ψήφος. Η δυνατότητα συµµετοχής των όπου Γης Ελλήνων στις διαδικασίες και στην επιλογή της ηγεσίας και της εκπροσώπησης της «µητέρας πατρίδας». Γιατί οι Έλληνες όπου Γης συνδέονται µε την εθνική βάση και οι δικές τους οικογένειες, όνειρα και πατριωτισµός δοµούν το έθνος των Ελλήνων φυλετικά, γλωσσικά, πολιτιστικά, ιστορικά, πληθυσµιακά.

*Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή στις 24 Μαΐου